zondag 5 mei 2013

4 mei - Santiago - Negreira



Om 8u30 opgestaan en niet veel later vertrokken. De weg naar Finistere moeten zoeken - door het park, langs de universiteit en het hospitaal. De route staat niet zo goed aangegeven als de Camino zelf… Het duurde even voor ik begreep dat er geen pijlen waren, maar enkel de rood-witte markeringen.
Na 23km toegekomen in Negreira, een provinciestadje. Als 18de ingeschreven in de herberg, er is plaats voor 20! Een bordje geeft aan dat het van hieruit nog 65,5km naar Muxia is, maar ik passeer eerst nog in Finistere. Vanavond hier in het park m’n boterhammen opgegeten, vanmiddag had ik al een warme lunch en ik heb geen zin om tot aan het restaurant te gaan, dat ligt 2km van de herberg.
Wat vooral opviel: de mensen wensen je onderweg geen ‘buen camino’ meer toe, die ligt nu achter me. Ook de rust is overweldigend: wandelaars en fietsers samen, meer dan 15 man ben ik vandaag niet tegengekomen!
Om af te sluiten vandaag: Ellen en Alexandre, proficiat met jullie huwelijk!

Geen opmerkingen:

Een reactie posten